Škoda v Praze oficiálně představí čtvrtou generaci svého nejúspěšnějšího modelu |
Úterý, 29. říjen 2019 17:12 |
V České republice patří k nejrozšířenějším a zároveň nejoblíbenějším vozům. Našinci na „oktávku“ nedají dopustit a je to vidět i na prodejních číslech. Automobilka zanedlouho oficiálně představí v pořadí již čtvrtou generaci vozu, kterou symbolicky oslaví 60. výročí modelu. Slibuje více vnitřního prostoru, plug-in hybridní verzi a samozřejmě dominantní tablet. Vypadá to, že nedávno představený VW Golf osmé generace s kontroverzním designem dostane velmi silného protihráče. K oficiální prezentaci nejnovější, čtvrté generace modelu Octavia dojde 11. listopadu v Praze a podle neoficiálních zdrojů bude luxusnější než nová Škoda Scala. Vzhledem k bohaté výbavě nástupce Škody Rapid neměla automobilka jednoduchý úkol, ale zatím to vypadá, že se jí podaří oba modely dostatečně odlišit, a zabránit tím obchodnímu střetu. Škodu Octavia třetí generace, jako jednu z prvních, postavil koncern VW na modulární platformě MQB (pro zajímavost: stejnou platformu jako Škoda Scala má také crossover SUV Škoda Kamiq). Daří se jí u nás i v zahraničí, kde se jí jen v loňském roce prodalo téměř 400 tisíc kusů. Sourozenec VW Golf, Audi A3 a Seatu Leon patřil k nejprostornějším vozům ve své kategorii a čtvrtá generace by ho měla nabídnout ještě více. Na své si přijdou především cestující v zadní části vozu, kterým automobilka slibuje více prostoru pro nohy. Nová oktávka na tom prý bude lépe i se zavazadlovým prostorem.
Soudě dle několika exkluzivních fotografií se design nové Octavie přiblíží současné podobě vlajkové lodi Superb. Dělená světla jsou minulostí a o experimentech alá nejnovější Golf nemůže být řeč. Podstatných změn se vůz dočká v interiéru, ve kterém nebude chybět volně stojící tablet a zřejmě ani elektronická parkovací brzda. Na seznam motorizací si musíme počkat. Ve výčtu pohonných jednotek se však pravděpodobně objeví zážehové motory 1,0 TSI, 1,5 TSI a 2,0 TSI, které doplní vznětové agregáty 1,6 a 2,0 TDI. S nepořízenou neodejdou ani zájemci o plug-in hybridní vůz a za nějaký čas se na trhu dozajista objeví i sportovní verze RS. Komerční článek (ewe) |